I 1844 etablerte Jacob Best og hans sønner bryggeriet The Empire Brewery i Milwaukee USA. De solgte 300 tønner med øl det første året, og etablerte seg allerede da som et kvalitetes bryggeri. I 1860 tar sønnen til Jacob, Philip over driften og endrer navn til Philip Best Company. Hans svigersønn blir mer og mer involvert i driften i årene som kommer, og innen 1872 er Philip Best Company det nest største bryggeriet i USA. Svigersønnen Captian Frederic Pabst har nå blitt president for selskapet, og ølet Pabst Select Lager vinner flere priser. Stolte som de er, begynner de å knyte blå silke bånd rundt hver flaske, da de tross alt var nummer 1. Etterspørselen etter ølet ble stort, og det ble etterspørselen etter blått silkebånd også. Pabst Brewing Company kjøpte over 300.000 meter med silke bånd i året, noe de forståelig nok ble lei av å knyte. Noen år senere ble ølet døpt om til Pabst Blue Ribbon, og logoen vi kjenner i dag ble en erstatning for silken.
I 1889 følger Frederic Pabst i sin svigerfars fotspor, og endrer navnet på selskapet for å hedre seg selv. The Pabst Brewing Company ble det nye, og endelige navnet på bryggeriet.
På tidlig 2000 tallet, etter noen år med nedgang i salget – skjedde det noe. Uten at bryggeriet selv hadde en finger med i spillet, økte salget til Pabst betydelig. Etter nærmere undersøkelser viste det seg at en gruppe hipstere hadde tatt brandet til hjertet. Et «underdog» øl, som miljøet kunne ta til seg da det ikke var ødelagt av PR og mainstream markedsføring. Som et resultat av dette, bestemte Pabst Brewing Company seg for at de skulle holde avstand til tradisjonelle markedsførings metoder, og heller sponse arrangementer som denne målgruppen befant seg i. Siden den gang har Pabst stått sterkt i miljøer som gatekunst, hip-hop, musikk og skate. PBR National Art Contest gir blandt annet kunstnere mulighet til å få sitt design trykket på over 30 Millioner bokser.
Sjekk ut linkene under!
Vær måned hjelper Pabst musikere, sangere eller band å fortsette med musikken, gjennom Pabst Music Society. Målet er å pushe grensene for kreativitet, og gi finansiell støtte til de som trenger det.